Hibás teljesítésből eredő jogok (Reklamációk)
- Az eladó szavatolja a vevőnek, hogy az áru az átvételkor hibátlan. Különösen szavatolja, hogy az áru átvételének időpontjában:
- az áru rendelkezik a felek által megállapított tulajdonságokkal,
- az áru alkalmas az eladó által megadott célra,
- az áru minősége vagy kivitele megfelel a megállapodott mintának,
- az áru megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban van jelen,
- az áru megfelel a jogszabályi előírásoknak.
- Ha hiba jelentkezik a vásárlást követő hat hónapon belül, vélelmezhető, hogy az áru már az átvételkor hibás volt…
- Hiba esetén a vevő kérheti:
- az áru cseréjét másik áruval,
- az áru javítását,
- az ár megfelelő mértékű csökkentését,
- a szerződéstől való elállást.
- A vevő jogosult a szerződéstől elállni:
- ha az áru jelentős hibával rendelkezik,
- ha az árut a javítás után ismétlődő hibák miatt nem lehet megfelelően használni,
- ha az árunak több hibája van.
- Az eladó köteles a reklamációt a következő üzleti címen fogadni: AUTOTECH24 CZ s.r.o., Strupčice 160, 431 14. Az áru elküldése előtt a vevőnek ki kell töltenie a Reklamációs Protokollt.
- A reklamációt a benyújtástól számított 30 napon belül kell megoldani…
- Az eladó írásban értesíti a vevőt a reklamáció eredményéről.
- A reklamációhoz való jog nem illeti meg a vevőt, ha a hibáról már az átvétel előtt tudott, vagy ha a hibát ő maga okozta.
- Indokolt reklamáció esetén a vevő jogosult a reklamációval kapcsolatosan felmerült ésszerű költségek megtérítésére…
- A reklamáció módjának megválasztása a vevőt illeti meg.
- A felek jogait és kötelezettségeit a Polgári Törvénykönyv 1914–1925, 2099–2117 és 2161–2174 paragrafusai, valamint a 634/1992 Coll. számú fogyasztóvédelmi törvény szabályozza.
- Az áru átvételekor a vevő köteles ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét…
- Az eladó hibás teljesítéssel kapcsolatos felelősségét további jogokat és kötelezettségeket az eladó panaszkezelési szabályzata tartalmazza.